Till samlingssidan
Till canonbusinesscenter.se
Till ​saljpoolen.se

I över 70 år har Canon levererat den senaste bildtekniken till sina kunder i hela världen. Canon grundades 1937 och har växt till ett globalt företag som verkar inom olika marknader, till exempel affärslösningar, konsumentprodukter, broadcast, medicinska system och industriprodukter. En ändlös ström av idéer och innovationer har gjort att Canon kunnat bibehålla en tätposition i branschen. Patrik Svedlund som jobbar som Centerchef på Canon Luleå ger oss en inblick i hur det är att arbeta i företaget.

Vad säger Patrik Svedlund, centerchef om Canon?

Canon är ett mycket välkänt varumärke och är nr 1 inom många områden. Jag är stolt över att representera ett företag som arbetar med långsiktiga relationer, hög affärsmoral och en vilja att utvecklas. Lokalt är vi en liten men stark organisation som har Canons globala resurser bakom oss när vi träffar våra kunder. Våra kunder finns inom alla branscher och vi ser att det finns stor potential att utveckla och hjälpa nya och befintliga kunder med dokumenthantering oavsett om det är i papper eller digitalt.  


Varför valde du att börja arbeta på Canon? 

- Jag arbetade även innan Canon med B2B försäljning. Jag kände behov av nya utmaningar där jag fick personlig utveckling och där jag mer tydligt kan göra skillnad för mina kunder. Canon var och är det självklara valet för mig. Jag tilltalades av Canons ambition att vara nr 1, en organisation som stöttar sina anställda och företagsfilosofin ”Kyosei” som är genuin. Den genomsyrar allt vi gör och Kyosei betyder ”leva och arbeta tillsammans för allas bästa”.  Nu över tio år senare är det mitt bästa beslut i yrkeslivet att börja arbeta på Canon. 


Vilka är fördelarna med att jobba inom Canon?

Det är ett spännande bolag som leder utveckling inom många områden som gäller dokument och bild. Canon investerar enorma summor i forskning och utveckling vilket behövs för att vi även i framtiden ska vara den ledande leverantören. Vi har bra utbildningar och stort nätverk över landet där vi hjälper varandra. Oavsett vad man arbetar med inom Canon och hur länge man arbetat finns det alltid nya utmaningar som inspirerar mig att lära mig mer. 


Hur ser en vanlig arbetsdag ut som säljare

Arbetet är mycket varierande men är väldigt inriktat på försäljning och utveckling. Vi stöttar nya säljare med resurser från Canon som anpassas efter personliga kompetenser. Utbildning och stöttning i rollen som säljare och säljchef sker kontinuerligt på arbetet. Planera och förbereda vad man ska göra, följa sin plan och genomföra planen som sätts upp är av stor vikt för att nå framgång. Boka möten, genomföra möten och presentera affärsförslag är vardag. ​


Vad är det som gör Canon till en attraktiv och modern arbetsplats?

Vi har det lilla företagets flexibilitet samtidigt som vi har styrkan från Canons globala organisation. Vi har ledande produkter, tjänster och specialister inom olika områden som är en trygghet när vi träffar våra kunder. Vi har fina lokaler, omtyckta förmåner och vi är ett bra gäng med mycket samlad kompetens. Vi vet att säljare och försäljning är det som driver företagets utveckling. Med ett högt kundfokus ska vi fortsätta vara framgångsrika. Att vi tillsammans är ett superbra team och hjälper varandra för kundens bästa är en viktig del i vår vardag. Vi är ett välkomnande gäng som bryr oss om varandra. 

 
Tycker du en tjänst hos Canon låter intressant och vill bli deras nya medarbetare?
 
Ansökan Till annons

 

 
 

 

Canon Business Center Luleå

Gårdsvägen 4
973 47 Luleå

0920-23 80 00
info.lulea@canon.se