Till vår hemsida

 

KOM OCH JOBBA HOS OSS!

Vill du hjälpa oss att forma framtiden? – vi söker engagerade medarbetare!

 

Är du en person med visioner? Har du kreativa idéer och är öppen för innovation? Låt oss sitta ner tillsammans och diskutera, kanske är du en potentiell medarbetare inom Berner? Inför framtiden har vi stora planer! Vi behöver människor som har längtan efter någonting nytt. Som vill prova på nya saker. Som inte blir avskräckta om något inte fungerar på samma sätt som tidigare. Som kan lära av misstag och göra det bättre nästa gång. Som är målmedvetna, tänker framåt och agerar på eget initiativ.

Vi anser att: det är människorna som gör skillnaden!

Tänker du precis som vårt företags grundare, Albert Berner; att ett framgångsrikt arbete är arbete som utförs med glädje och passion? Denna filosofi fortsätter att vara en integrerad del av vår företagskultur än idag. Släpp loss din fulla potential i en öppen och rättvis arbetsmiljö. Ta del av spännande arbetsuppgifter, utveckla din talang ytterligare och ta viktiga steg framåt i din utveckling. Vi är ett internationellt bolag med framtidsutsikter.

 

LEDIGA JOBB

Vad händer sedan med min ansökan, hur ser rekryteringsprocessen ut och hur hanteras mina personuppgifter?

Om du skickat in en spontanansökan tittar vi alltid först bland dem när vi ska rekrytera någon i ditt område. Om du är intressant för oss får du göra två tester via en länk i ett mail. Gör du bra ifrån dig på testerna bokas du för en första intervju.

Om du skickat in din ansökan via en annons är processen likadan. Därefter blir det en andra intervju tillsammans med din kommande chef och rekryteringsansvarig. Om du blir anställd som säljare kommer du även att gå en två veckor lång introduktionsutbildning. Under dessa två veckor ingår säljutbildning, produktutbildning, utbildning i vårt säljsystem, utbildning i onlineshopen samt att få träffa alla personer på respektive avdelningar och planera ditt distrikt ihop med din kommande regionchef mm.

Så här behandlas dina personuppgifter.


FÖRETAGSPRESENTATION

Albert Berner Montageteknik AB är ett svenskt dotterbolag till den internationellt etablerade Berner Gruppen. Berner Gruppen anses vara ett av dagens ledande företag inom förbrukningsmaterial, verktyg, tillbehör och tjänster för yrkesverksamma inom bygg-, fordon och industrisektorn.

OM OSS

Varumärket Berner står för tillförlitlighet, säkerhet, konsekvens och individuellt anpassade råd. Berner är en del av tyska Berner Group. Vi har under 60 år försett fordons- och byggbranschen i 25 länder med förbrukningsprodukter, fästelement, handverktyg, el- och luftmaskiner samt kemiprodukter. Koncernen omsätter ca 10 mdkr och har ca 8 600 anställda. I Sverige är vi ca 100 medarbetare med en omsättning på ca 180 milj.

MÖT VÅRA MEDARBETARE

 

Jonas Wallin | Onboarding Manager
070 88 682 94 | jonas.wallin@berner.se

Jag har jobbat på Berner sedan 2005 då jag började som säljare. Efter fem år fick jag erbjudandet att bli Regionchef inom södra Sverige. Att jobba som ledare är helt klart det tuffaste jobb jag haft men också det som drivit på min personliga utveckling mest.

2016 skulle vi för första gången anställa en Onboarding Manager på Berner och jag var bara tvungen att söka. Jag erbjöds tjänsten och ångrar inte en minut att jag hoppade på, det har varit oerhört utvecklande från första stund.

Att jag stannat kvar så länge på Berner beror dels på att jag har och har haft grymt roliga jobb och dels på att Berner är ett företag som ligger i framkant när det gäller utveckling på alla plan. 

När du söker en säljtjänst hos Berner är det jag som läser din ansökan och skickar ut tester till dig, om du passar in i vår profil. Får du goda testresultat kallas du på en intervju med mig. Där presenteras hur tjänsten ser ut och hur vi jobbar samt vad vi förväntar oss av dig som säljare.

Efter första intervjun väljs två till tre kandidater ut till en andra intervju. Den håller jag i tillsammans med din blivande regionchef. Sedan kontaktas referenser och därefter skrivs anställningsavtal, vilket innebär en provanställning på sex månader med en garantiprovision.

När du börjar hos oss som säljare går du en introduktionsutbildning under två veckor på huvudkontoret i Stockholm och bor då på hotell i närheten. Under utbildningen får du säljträning, produktutbildning, rundvandring på avdelningar och allt du kommer behöva veta för tjänsten.

När du sedan efter två veckor börjar som säljare på ditt distrikt gör regionchefen samresor med dig för att introducera dig hos dina viktigaste kunder. Jag gör också samresor med dig under första halvåret och finns även nåbar för alla tänkbara frågor som kan dyka upp.

 

 

Marina  Elm | Personalhandläggare
08-578 778 21 | marina.elm@berner.se

Jag har arbetat på Berner sedan 1997 och arbetar som HR Coordinator. Till en början var tjänsten enbart på halvtid och jag arbetade endast med lönehantering. Allt eftersom åren gått har tjänstens innehåll ändrats i linje med företagets förändringar. Personaladministration har ökat och är idag den största delen av min arbetstid.

Mina arbetsuppgifter är mycket varierande och innefattar bl.a. all hantering kring löner, personaladministration, pension & försäkringar, skattefrågor, rehabilitering mm.

Jag arbetar också med rekrytering av administrativ personal samt lagerpersonal. Vi använder oss av ett rekryteringsverktyg där alla ansökningar samlas. Oavsett om vi har en ledig tjänst ute på annons eller om man vill göra en spontanansökan via vår hemsida så hamnar dessa ansökningar på samma ställe.

Vår rekryteringsprocess är lika oavsett vilken tjänst det gäller. Vi gör urval, kallar till intervju och utför även tester och kontaktar referenser. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering.

Berner är för mig ett företag som tar sitt ansvar för både personal och kunder. Vi har en skön stämning bland personalen som gör att vi trivs tillsammans.

 

 

FORDON

På Fordonssidan består Berners portfolio bland annat av kemiprodukter, vindrutelim, DIN Norm och fästelement, handverktyg, trycklufts- och elverktyg, verkstadsutrustning, specialverktyg, tillbehör och delar till bromssystem, varningsskyltar, fordonsel, skyddsutrustning, förvaringssystem och mängder av andra produkter för att laga och underhålla både personbilar och arbetsfordon. Utöver allt detta så erbjuder Berner även verktyg och förbrukningsartiklar för arbete i moderna karosseriverkstäder och för arbete med elsystem.

Jakob Hultbom
Regionchef Fordon

Jag har varit på företaget sedan 2007. Berner är en arbetsgivare som under många år utvecklat fina rutiner och betydelsefulla policys. Bolaget präglas av ett öppet förhållningssätt mot alla individer där vi strävar efter att inkludera alla berörda i våra beslut. Företaget har genom åren stimulerat mig att anta nya utmaningar. 

Jag känner mig stolt när vi som grupp går i mål. Självklart är det också roligt att se när olika medarbetare lyckas med sina uppgifter, roligast är det dock när vi kan nå våra gemensamma mål. Särskilt stolt blev jag också när en av mina tidigare medarbetare befordrades som min efterträdare i min tidigare tjänst. 

Inom Berner finns det möjligheter till utveckling. Själv har jag bytt region och många gånger rekryterar vi internt till olika chefsbefattningar.

Som ledare strävar jag efter att ha en motiverande och rådgivande roll. Vi arbetar för att företaget skall drivas av medvetenhet och respekt mot alla i vår omgivning. Vi vill att alla känner en tillhörighet till organisationen. Det är också viktigt att alla känner att deras arbete är betydelsefullt för att vi skall nå framgång. 

Inom regionen så arbetar vi aktivt med gemenskapen inom gruppen. Bland annat försöker vi träffas allihop ett antal gånger per år.

 

Thomas Lyagers
Fordonsäljare

Jag har arbetat här sedan 2004. Hos Berner råder ofta högt i tak och arbete under eget ansvar. Som säljare på Berner agerar man så nära egenföretagare som man kan komma. Skillnaden är dock att här finns alla stödfunktioner såsom HR, marknad och sociala trygghet mm. 

Kombinationen mellan det egna ansvaret och gemenskapen mellan kollegorna har gjort att jag trivts i företaget.

Under en typisk arbetsdag reser jag ut till planerade kunder utifrån en turplanering jag själv byggt upp. Dagen består oftast av ca 7 besök. 

Under besöket genomför jag en behovsanalys. Finns det några särskilda önskemål eller är det någonting särskilt som skall hanteras vid det här besöket?

Mot slutet av besöket brukar jag ställa ledande frågor angående deras behov i verksamheten. Därigenom försöker jag få med de bortglömda produkterna. 

Jag känner mig stolt när jag och företaget har skrivit ett avtal med en ny kund. En annan situation när jag kan känna stolthet i är när jag löst en kunds problem och kunden visar uppskattning för det.

För att lyckas som utesäljare bör du vara öppensinnad, lyhörd, viljestark och lite av en kameleont.

 

BYGG

När det kommer till Byggsidan så tillhandahåller Berner produkter och system för pluggning, borrning, kemi, DIN Norm, produkter och utrustning för byggarbetsplatser, diamant kap- och borrteknologier, skyddsutrustning, batteridrivna, eldrivna och tryckluftsdrivna verktyg med tillbehör, förbrukningsmateriel för el- och sanitetsinstallationer, handverktyg, mät- och inspektionsutrustning, förvarings-, lagerhållningssystem och sortiment, svets- och lödteknik, skär-, slip- och sågteknologier och mycket mer.

Martin Vidriksen
Regionchef Bygg

Jag har arbetat på Berner sedan 2005, i två olika länder. Jag började som säljare, och har sedan fortsatt som teamledare, regionchef, storkundsansvarig och nu regionchef. Som ledare är jag är rak och ärlig. Jag har ett stort driv som skapar entusiasm, hoppas jag. 

Jag tycker att det finns bra möjligheter om man vill utvecklas, det krävs bara att man kommunicerar att man har ambitionen samt viljan att jobba hårt för något.

Jag har alltid haft det bra med mina kollegor. Det viktigaste är att man har respekt för varandra. Vi anordnar kickoffer och regionmöten ett antal gånger/år. Vi har även utbildningar och interna möten på de olika avdelningarna.

Brave – responsibility – hungry – proud - connected – real, dessa värderingar är satt av bolaget och det viktigaste för mig är att jag kan identifiera mig med dem så jag kan få våra kunder att känna sig som en del av det.

Alla har möjlighet att göra skillnad. Jag tycker om korta beslutsvägar och enkelheten i att nå fram till personer som sitter på det avgörande beslutsfattandet.

Jag blir utmanad i min vardag och har satt mål som jag vill ha uppfyllt. Sen vill jag gärna växa i en annan position inom Berner om möjligheten finns.

 

 

Michael Axelsson
Byggsäljare

Jag har varit på Berner sedan 2015, först som innesäljare och nu som säljrepresentant.  Mina dagar varierar mycket så det krävs flexibilitet, förberedelse och planering för att få dagarna så effektiva som möjligt. Tidsbokningar med nya kunder, turplansbesök och spontanitet är stora delar i arbetet.

Berner är en bra arbetsplats som ger rätt möjligheter att växa och utrymme för anställda att påverka sina egna resultat. Jag tycker att man får den hjälp och feedback man behöver av såväl kollegor som chefer.

Berner är ett välkänt företag med stora möjligheter för tillväxt. Det är ett bra utbud på sortimentet som håller hög kvalitet och god prisbild vilket resulterar i att man kan stå rakryggad och vara stolt över det man erbjuder sina kunder.

Som säljare ska man vara glad, positiv och lyhörd, men framförallt kunna se möjligheter framför hinder. Vara nyfiken och inte vara rädd för att ställa frågor då svaren oftast leder fram till kundernas behov. 

En bra dag för mig behöver inte alltid bero på goda försäljningssiffror utan kan också vara en ny kundrelation eller att lyckas vända något negativt till att bli positivt under ett möte. 

Jag trivs väldigt bra med min tjänst inom Berner och känner att jag kan utvecklas och nå högre nivåer och mål. 

 

 

 

 

    Berner erbjuder   

 

UTRUSTING

Vi ordnar med allt du behöver inför din nya utmaning.
 

PERSONALAKTIVITETER

Konferenser, julavslutningar, kickoffer och andra trevliga aktiviteter.

UTVECKLING

Interna och externa utbildningar.
 

Onboarding

En gedigen introduktion ser till att du har rätt förutsättningar att lyckas

FÖRMÅNER

Fina förmåner såsom friskvårdbidrag, lunchförmån, rådgivning om pensioner mm

HÄRLIGA KOLLEGOR

Bästa förmånen av alla: glada, trevliga och kompetenta kollegor.
 

Berner Montageteknik - Huvudkontor

Elektravägen 53
126 30 Hägersten

08-578 778 60


Berner Montageteknik - Lager 

Albybergsringen 1A
137 69 Jordbro

 

Till hemsidan

Så här behandlas dina personuppgifter.

Powered by Masterhelp