Canon Business Center Kalmar
Bredbandet 1
392 30 Kalmar
044-20 69 20
info.kristianstad@canon.se
I över 70 år har Canon levererat den senaste bildtekniken till sina kunder i hela världen. Canon grundades 1937 och har växt till ett globalt företag som verkar inom olika marknader, till exempel affärslösningar, konsumentprodukter, broadcast, medicinska system och industriprodukter. En ändlös ström av idéer och innovationer har gjort att Canon kunnat bibehålla en tätposition i branschen.
Kenny Midenhag, försäljningschef
Berätta kort om din bakgrund
Har jobbat inom branschen sedan 1997. Ägt o drivit Midcon AB 2002-2016. Började säljare och gick vidare till försäljningschef i koncernen. VD rollen i bolaget hade jag mellan 2011-2016. Affärsutvecklare inom dokumentssegmentet mellan 2016-2019.
Idag tillbaka som försäljningschef på Canon Karlskrona/Kalmar och få vara delaktig att driva affärer i bolaget.
Varför sökte du dig till Canon?
2021 kände jag att jag ville tillbaka till branschen som jag varit i hela mitt yrkesmässiga liv.
Att få möjligheten att jobba med det högst ansedda varumärket i Vår bransch ”Canon” där kvalitet, engagemang o kundfokus genomsyrar hela bolaget.
Hur är du som ledare/chef?
Jobbar med målrelaterad styrning och coaching som utgår från en stark tro på individens egna förmåga att åstadkomma resultat inom ramen för uppdraget och vill att folk tar eget ansvar.
Är delaktig och engagerad i säljarens utvecklig. Viktigt att känna att man får stöd i sitt agerande.
Är rättvis o ärlig i alla situationer o beslut som fattas.
Vad är det som gör Canon till en attraktiv och modern arbetsplats?
Canon har de senaste 30 åren legat bland de 3-4 största patentregistrerana i världen vilket medför att vi alltid har produkter/tjänster som är intressanta för våra kunder i framtiden. På samma sätt avspeglas vårt tänk om medmänniskan i ledordet ”Kyosei” som i korthet betyder att leva och arbeta tillsammans för omvärldens bästa. Canon är ett företag som inte bara följer lagar och regler utan tidigt ledde utvecklingen inom det som idag kallas CSR samt även inom Miljö och hållbarhet.
Vad gör ni för att era medarbetare skall trivas hos er?
Vi är ett ju en del inom Canon i form av franchise och är därför på CBC Syd ett familjärt företag där alla känner varandra. Vi träffas fysiskt minst 4-6 gånger per år och gör trevliga saker tillsammans både i form av Teambuilding men även bara för att umgås. Alla på bolaget är lika viktiga för vår gemensamma framgång och vi jobbar med att alla skall bli sedda.
Samtidigt så ger vi alla en bra utbildning och speciellt inom sälj är vi kända för ”Canon Skolan” som är en av de bästa säljutbildningarna man kan få.
Vad tror du kommer vara viktigt för att lyckas I den här tjänsten?
Att man har drivkraft, tar eget initiativ och ansvar, är intresserad av att skapa relationer och nätverka samt förstår att det krävs hårt arbete i form av besöksbokning och genomföra besök för att bli framgångsrik.
Hur ser ni på framtiden för företaget och för den här befattningen?
Vi på CBC Syd har som målsättning att öka tillväxten med ca 45% till 2025 och har haft en ökning i år med ca 15%. Vår ambition är att ca 50% av totala omsättningen skall komma från mjukvaror och tjänster inom ”digitaliseringsområdet” varför vi har en mycket stor tillförsikt om att vara både en intressant partner till våra kunder såväl som en intressant och attraktiv arbetsplats framöver.
Inom rollen som säljare finns stora utvecklingspotentialer, både gentemot kund tack vare vår styrka inom ”digitalisering”, men även möjligheter som medarbetare att växa inom många av de olika områden som vi kan leverera. Inom Canon finns det väldigt mycket utvecklande arbetsuppgifter som står till buds såväl inom Canon Business Center som inom Canon Svenska AB
Canon Business Center Kalmar
Bredbandet 1
392 30 Kalmar
044-20 69 20
info.kristianstad@canon.se