EWALCO
Baggåkersgatan 4A
Mölndal
031-706 38 80
info@ewalco.se
Berätta kort om din bakgrund.
Jag har en kandidat inom företagsekonomi från handelshögskolan i Göteborg och har tidigare jobbat en del inom servicebranschen. Min resa hos Ewalco startade 2015 med sommararbete under tiden jag studerade på handelshögskolan. Efter tre års sommarbete fick jag en heltidstjänst inom back office. Under de åren jag arbetet inom bolagen har min tjänst utvecklats ett par gånger och idag är jag affärsområdesansvarig / KAM för vår sportnutritionsavdelning.
Hur är du som ledare/chef?
Jag försöker vara öppen, inkluderande och stöttande. Min roll som ledare ser jag som ett verktyg till att få ut det mesta av den grymma potentialen som finns hos mina kollegor. För mig är det viktigt att vi har högt i tak och roligt på jobbet men vet om när det är allvar och att alla gör sitt yttersta för att vi ska växa som bolag. Att trivas på jobbet är A och O och min roll går ut på att alla i teamet trivs och har rätt förutsättningar för att kunna prestera och utvecklas.
Vad är framtidsvisionen för företaget och för rollen?
Ewalcos mål är att fortsätta sin tillväxtresa, att ta större marknadsandelar och växa med våra befintliga kunder. Vårt mål är att bli det självklara valet för företag inom vår produktkategori att söka sig till och där kommer just du spela stor roll för att ta oss dit. Vi ser att sportnutrition växer som marknad och med nya ägare i ryggen har vi idag bättre förutsättningar att växa än någonsin. Därmed är det ett gyllene läge att komma in som säljare och se sin roll växa i takt med att Ewalco gör det.
Vad är det som gör er till en attraktiv och modern arbetsplats?
Ewalco är ett gammalt familjeföretag och den unika arbetskulturen som ofta finns hos ett familjeföretag har vi tagit med oss trots att vi idag ingår i en större koncern. Vi värnar väldigt mycket om vår kultur och att den ska finnas kvar samtidigt som vi med våra nya ägare i ryggen har helt andra möjligheter till utveckling och tillväxt. Vi växer som bolag men är fortfarande relativt slimmade, vilket betyder att arbetet inte blir så fyrkantigt. Man kastas ofta in i diskussioner i vårt öppna kontorslandskap som inte nödvändigtvis är relevanta för just din arbetsbeskrivning men som skapar möjligheter till att få vara delaktig i större delar av bolaget.
Vad tror du kommer vara viktigt för att lyckas i rollen?
Det absolut viktigaste för att lyckas i rollen är samarbetsviljan och att kunna arbeta gränsöverskridande mellan olika parter för att få fram den bästa lösningen för kunden. Vi brukar nämna att säljare hos oss är problemlösare, som brinner för att lösa kundens problem. Ödmjukhet inför uppgiften och ett eget driv är också av stor vikt för att nå framgång.