tillbaka till saljpoolen.se

 

Hexanova Media Group startade 1992 och är idag ett medie- och kunskapshus bestående av två dotterbolag: Hexanova Events, med inriktning mot större möten och kongresser, såsom eFörvaltningsdagarna och Offentlig ChefHexanova Events har även fokus på kurser, föreläsningar och talarförmedling. Det andra dotterbolaget PR & More har sin inriktning mot strategisk media och kommunikation.

Tillsammans utgör vi en naturlig partner för såväl företag, myndigheter och ideella organisationer som alla är en del av vår kundbas. Läs mer nedan när Martin och Lena, som jobbar på Hexanova Events AB inom Hexanova Media Group, ger oss en inblick i hur det är att arbeta i företaget.

Martin Nyman
Säljchef på Hexanova Events AB

 

Hur arbetar du för att dina säljare ska trivas? 
Vi jobbar tillsammans för att ständigt bli bättre i vår roll som säljare. Vi har regelbundna säljmöten och jobbar som ett team.

Jag tycker det är viktigt att du vet vad som förväntas av dig och vi vill ge dig rätt förutsättningar för att lyckas. Dessutom är det viktigt att vi har kul tillsammans. 

Ni söker fler säljare teamet. Vad har Hexanova att erbjuda? 
Som säljare på Hexanova events har du möjlighet att i stor utsträckning vara med och forma din roll själv. Du kommer bygga och vårda din egen kundlista och har möjlighet att tjäna bra med pengar på vägen. Du kommer dessutom att vara en del i ett fantastiskt team. 

Sedan har vi såklart kollektivavtal, generösa sommar- och julfester och en arbetsplats som tar vara på den individuella kvalitén i varje enskild medarbetare.  

Hur ser framtiden ut för Hexanova Media Group? Vilka är era visioner? 
Vi är den största arrangören av mötesplatser för offentlig sektor, den positionen ska vi stärka än mer samt att fortsätta utveckla nya spännande arenor för möten.

Vi står inte still utan vill fortsätta uppåt och framåt.

 

Lena Johannesson
Säljare på Hexanova Events AB

 

Hur länge har du arbetat inom Hexanova Media Group och vilken var anledningen till att du började arbeta här? 
Jag har jobbat här sedan 15 augusti 2022 och jag sökte jobbet för att jag ville jobba med mötesplatser och konferenser som vänder sig till offentlig sektor. Jag trivs med omväxling i tillvaron och som säljare här blir ingen dag den andra lik. Jag jobbar främst med tre utav våra mötesplatser och försöker hitta de bästa samarbetspartners till dessa. Jag prospekterar och söker alltid efter nya företag och här får mina idéer stort utrymme och jag får ta mycket eget ansvar.  

Hur ser din arbetsvecka ut?  
Jag jobbar mycket med telefon, Linkedin och mejl, ser till att besöka Stockholm för möten med våra kunder ett par gånger i månaden.  Går ofta på både mässor och kundevent. Jag bygger, vårdar och förvaltar min upparbetade kundlista, ansvarar för hela säljprocessen från att prospektera till att boka möten, presentation, framtagning av offerter, förhandlar och stänger affärer. 

Hur är Hexanova Media Group som arbetsgivare? 
Här jobbar alla avdelningarna nära varandra och har en väldigt fin gemenskap och högt i tak. Teamwork med ett imponerande tempo och en enorm kompetens hos mina kollegor gör att varje dag ger nya möjligheter att skapa goda affärer och lära mig något nytt! 

 

Våra kontor


GÖTEBORG
Fiskhamnsgatan 2
414 58, Göteborg

STOCKHOLM
Kindstugatan 1
111 31, Stockholm