Vi erbjuder dig utmärkta karriärmöjligheter inom en rad olika yrkesområden. I allt vi gör är vi medvetna om att våra medarbetares engagemang och kompetens utgör grunden för vår framgång. Vi investerar i våra talanger och har en kultur av öppenhet, integritet och ömsesidig respekt. 

 

Therese Palmquist

Head of Key Accounts Sverige och Danmark

 

Hur är du som ledare?  

Som ledare fokuserar jag på att skapa de bästa förutsättningarna för ett högpresterande team. Jag strävar efter att främja självgående och engagerade medarbetare som aktivt bidrar till utveckling och resultat. Öppen kommunikation, tillit och transparens hjälper oss att bygga starka relationer, både inom teamet och med våra nyckelkunder. Tillsammans inspirerar och utmanar vi varandra i en positiv anda för att nå våra högt uppsatta mål.   

Beskriv din roll i säljorganisationen 

Jag är ansvarig för Key Account Management-teamet för den svenska och danska organisationen under ledning av vår Sales Director.  

Vad anser du är avgörande för att lyckas i den roll ni nu söker? 

Det är viktigt att du har en stark förmåga att identifiera och skapa nya affärsmöjligheter. Du behöver vara självgående, driven, resultatorienterad och ha en utmärkt förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Genom att skapa verkligt värde för våra kunder bidrar du till företagets tillväxt och framgång. 

Som ledare fokuserar jag på att skapa de bästa förutsättningarna för ett högpresterande team. Jag strävar efter att främja självgående och engagerade medarbetare som aktivt bidrar till utveckling och resultat. Öppen kommunikation, tillit och transparens hjälper oss att bygga starka relationer, både inom teamet och med våra nyckelkunder. Tillsammans inspirerar och utmanar vi varandra i en positiv anda för att nå våra högt uppsatta mål.   

I denna roll är det viktigt att du har en stark förmåga att identifiera och skapa nya affärsmöjligheter. Du behöver vara självgående, driven, resultatorienterad och ha en utmärkt förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Genom att skapa verkligt värde för våra kunder bidrar du till företagets tillväxt och framgång. 

 

Morten Juul

Key Account Danmark

 

Beskriv Jungheinrich som arbetsgivare 


Jag är stolt över att arbeta på Jungheinrich, en av de ledande aktörerna inom intralogistik. Vi erbjuder allt från materialhanteringsutrustning till avancerad automatiserad teknik, som kranlager och autonoma mobila robotar (AMR). Våra kärnvärden, integritet och kvalitet, genomsyrar allt vi gör och präglar vår arbetsmiljö. Att vara en del av Jungheinrich innebär att arbeta i en internationell organisation som både värdesätter globala perspektiv och lokala kulturer. Vi delar bästa praxis och samarbetar för att utveckla både våra kunder och oss själva. Här har du också möjlighet att växa och bidra till innovativa lösningar och högklassig service.


Hur samarbetar du med KAM-organisationen? 

Det mest stimulerande med mitt jobb på Jungheinrich är friheten att fatta beslut som driver affärsutveckling och tillväxt tillsammans med våra kunder. Denna frihet balanseras med en stark känsla av ansvar, vilket säkerställer att varje beslut är i linje med våra kärnvärden och riktlinjer. Jag uppskattar att arbeta i ett sammansvetsat team där vi gemensamt strävar mot våra mål. Som Key Account Manager och affärsutvecklare är det särskilt givande att bygga långsiktiga kundrelationer och skräddarsy lösningar som skapar verkligt värde. Kombinationen av stort eget ansvar, samarbete med teamet och kundfokus gör mitt arbete både utmanande, roligt och motiverande. 


Vad har du för förväntningar på din nya kollega? 

Jag förväntar mig att den nya medarbetaren proaktivt identifierar nya affärsmöjligheter och genererar leads, samt utvecklar och implementerar effektiva försäljningsstrategier som driver tillväxt. Det är också viktigt att bygga starka kundrelationer genom att erbjuda skräddarsydda lösningar som möter kundernas behov, samt att kunna genomföra övertygande försäljningspresentationer som tydligt lyfter fram våra värdeerbjudanden. Förmågan att vara skicklig i både förhandlingar och avslut är avgörande, liksom ett nära samarbete med interna team som KAM, marknadsföring och kundservice. Jag ser också att personen är engagerad i kontinuerligt lärande och delar best practice med resten av teamet. 

 

 

Lars Lindblad

HR Director SE & DK

 

Beskriv kulturen på Jungheinrich

Kulturen på Jungheinrich grundar sig i våra 4 Jellow way-värderingar Open, Active, Efficient & We Care. Det innebär förenklat att vår kultur är öppen, aktiv, effektiv, men att vi också bryr oss om varandra och våra kunder. Vi har en proffsig och varm kultur som gör att folk känner sig välkomna.

 

Vilka frågor arbetar ni med för att personal skall trivas?

Vi arbetar mycket med Fysisk och psykosocial Arbetsmiljö för att våra medarbetare ska må bra, vi arbetar med tillit, kompetens, gemenskap och simplification. Det ska vara lätt att göra rätt!

 

Hur arbetar ni med individutveckling inom bolaget?

Individutveckling är en abstrakt term. Vi pratar kompetenser och kompetensutveckling och det sker huvudsakligen mellan ledare och medarbetare. Vi har en strukturerad process som bas, men det sker löpande och med delat ansvar, dvs att båda har ansvar för utvecklingen. Vi uppmuntrar till utveckling både inom, men även utanför den befintliga rollen.

 

Jungheinrich Svenska AB

Starrvägen 16
23261 Arlöv
Sweden

 

Till hemsidan