K A Lundgren
424 57 Gunnilse
Ett glatt och väl sammansvetsat team på 12 personer som alltid gör vårt yttersta för att ge våra kunder kvalificerad hjälp från första kontakt tills dess att rätt vara är levererad.
Vad är din roll och vad lockade dig att börja på K A Lundgren?
Att vara teknisk säljare på K A Lundgren innefattar allt ifrån uppsökande försäljning, offerering, produktutveckling, teknisk support samt sociala kundaktiviteter som jag arrangerar själv eller tillsammans med mina kollegor.
Genom nära kontakter har jag känt till K A Lundgren i många, många år och när den tidigare säljaren skulle gå i pension så tvekade jag inte över att söka tjänsten då jag visste att bransch och arbetsmetodik tilltalade mig.
Hur ser en vanlig arbetsdag ut som säljare på K A Lundgren?
Vanligtvis så är jag ute och besöker våra kunder för produktutveckling, support, utbildningar och försäljningsuppbyggande åtgärder. Det händer även att jag får åka på oplanerade besök, för att hjälpa kunden med processrelaterade problem som uppkommit.
Mycket av mitt arbete är självständigt och ställer höga krav på initiativförmåga, inre driv och struktur.
Beskriv en bra dag på jobbet.
En bra dag är när både min affärsmässiga och tekniska ådra har stimulerats genom t.ex.
lyckade avtalsförhandlingar, produktutveckling, produktpresentation och processrelaterad problemlösning.
Jag började jobba på K A Lundgren 1984 med försäljning, som är det roligaste jag vet. Jag är också genuint intresserad av charkuteriprodukter. Genom jobbet får jag lyssna på och tala med människor, handskas med önskemål och då och då hjälpa kunderna med att lösa de problem som kan uppstå.
En vanlig arbetsdag består av mycket telefonkontakt, trevliga kundbesök och en hel del bilkörning. Turligt nog har jag mycket kunder i närområdet, vilket gör att jag ibland även hjälper till med mindre leveranser. Tillsammans med mina trevliga arbetskamrater får vi mycket roligt att hända.