"Kärcher är ett bolag som hela tiden vill fortsätta utvecklas och strävar efter att vara ETT Kärcher, vilket jag tycker är helt fantastiskt."

Emma Strand
Kundtjänstmedarbetare & AI-tränare Sverige

"Efter att jag på en tidigare arbetsplats jobbade mycket med kunder och logistik kände jag att jag behövde utvecklas, och fick då chansen att komma till Kärcher. Här jag utvecklas varje dag vilket är så kul!  

Kärcher är ett bolag som hela tiden vill fortsätta utvecklas och strävar efter att vara ETT Kärcher, vilket jag tycker är helt fantastiskt. Företaget finns i väldigt många länder och det är så kul att få se hur man jobbar i olika delar av världen och kunna lära sig av varandra. 

Jag hoppas min nya kollega är positiv, glad och en lyssnare som vågar sätta ner foten om det behövs. Tror även det är bra om vår nya kollega är stresstålig eftersom det ofta är många olika bollar i luften."

Hans Nilsson
Kundtjänstmedarbetare

"Kärcher är ett privatägt bra bolag som är ett stabilt och multinationellt företag. Jag har bra kollegor med bra och lång erfarenhet. Jag har över 25 års erfarenhet av service mot kunder. Jag har tidigare arbetat som fraktexpeditör och dessförinnan så arbetade jag som styckare, butiksmedarbetare. Jobbet som kundservicemedarbetare på Kärcher är varierande, det finns inte en dag som är den andra lik. Vi har mycket att göra hela tiden och många olika uppgifter. 

Jag hoppas att vi får in en teamledare som är öppen, serviceminded, korrekt och kan styra gruppen i alla dalar och toppar. Det behöver vara en person som klarar av när det blir mycket att göra. "

Louise Blanckenfjell
Kundtjänstmedarbetare

Kärcher är ett transparent bolag som jobbar aktivt med frågor som förbättrar arbetsmiljön i många aspekter. Från kundtjänstmedarbetare till chefer så får alla vara med och påverka. Vi har en ny chef i kundtjänst som på kort tid har utvecklat vårt team till en modern, kundfokuserad och målmedveten grupp. Hon uppmuntrar vår personliga utveckling och ger möjligheter för att växa inom bolaget.   

Mina förhoppningar på vår nya kollega är att få in en person med ambition om att ständigt kunna bli bättre som grupp och motivera sitt team på ett närvarande och roligt sätt. Någon som engagerar sig i vårt dagliga arbete och är intresserad av vad vi gör, som gärna vill vara med och ser hur vi arbetar för att kunna optimera dagarna på bästa sätt för oss själva, våra kollegor och framför allt för våra kunder. 

”Nobody is perfect but a team can be”.

 

Nina Llado-Ristorp 
Nordic Customer Service Manager 

Berätta kort om din bakgrund.
Min resa på Kärcher startade i maj 2022. Jag är utbildad maskiningenjör och har arbetat med ledarskap och försäljning i olika organisationer under hela min karriär. Ja har många års erfarenhet från konsultbranschen, både som ledare och konsult.

Hur är du som ledare/chef? 
Som ledare är jag kommunikativ, öppen och coachande, en visionär som gärna delar med mig av tankar om framtiden. Jag strävar efter att delegera och involvera så mycket som möjligt för att få medarbetarna att växa och känna delaktighet på resan.  

Vad är det som gör er till en attraktiv och modern arbetsplats? 
Vi är det ”lilla”, familjära bolaget i en stor global koncern. Vi implementerar nya verktyg och arbetssätt samt kommunicerar och stöttar varandra såväl inom respektive team som mellan olika avdelningar och funktioner. 

Vad tror du kommer vara viktigt för att lyckas i rollen som teamledare? 
Förmåga att kommunicera, lyssna och ställa frågor. Man behöver ha mod, våga utmana med stort hjärta och ha både individens och företagets bästa i sikte. Som teamledare behövs också förmåga att bygga relationer, skapa förtroende och kunna stötta individerna i teamet i vardagens olika utmaningar. Och naturligtvis laganda och ett driv att bygga framgångsrika team. ”Nobody is perfect but a team can be”.

Vad är framtidsvisionen för företaget/för rollen? 
Vi arbetar med hållbarhet i fokus och våra primära hållbarhetsmål som vi ska nå innan 2025 är klimatneutral tillverkning, återvinning av råvaror och minskad användning av plastförpackningar. 

Kärcher Sverige har en stark positiv utveckling och vi har nu satt målen för 2026 där vi skall nå en omsättning på 700+ mkr. För att nå dit kommer vi att erbjuda innovativa lösningar, tjänster och utökade digitala satsningar genom att arbeta tillsammans som ETT Kärcher med kunden i fokus. 

 

Varför Kärcher?

För närvarande bidrar över 13 000 anställda i 70 länder till vår framgång. Det finns goda anledningar till att så många människor väljer en karriär i vårt familjeföretag.

 

Arbeta tillsammans som partners
Ömsesidig respekt och uppskattning skapar en familjär miljö hos Kärcher. Vår ledarskapsstil baseras på partnerskap och öppen kommunikation. Denna unika kultur är grunden till din karriär och vår globala framgång.

Kombinera karriär och familj
Genom flertalet initiativ kan vi hjälpa dig att uppnå ännu bättre balans mellan arbete och privatliv. Vi har till och med vunnit priser som bevis.

 

 

 

Individuell frihet och självbestämmanderätt
Vi utmanar och stöttar dina självständiga tankar och handlingar. Hos Kärcher kan alla bidra med sina individuella styrkor för företagets framgång. 

Ansvarsfulla affärer
Som familjeföretag tar vi vårt ansvar. Med hänsyn till samhälle, människa och miljö leder vi vårt företag med respekt och hållbarhetstänk. Både våra produkter och vår tillverkning uppfyller de högsta kraven. Därför stöder vi, som ansvarstagande arbetsgivare, din professionella utveckling.

 


Kärcher

Läs mer om oss på vår hemsida

Till hemisdan