Jobba hos oss! 
 

Vi är ett internationellt företag med en tydlig vision som kretsar kring hållbarhet, effektivitet och innovation inom materialhantering.

Vi är väletablerade och erbjuder omfattande kunskap om branschen, tillsammans med vår portfölj av produkter, varumärken och tjänster samt vår egen tekniska expertis.

 

 

 

 

 

 

Rätt plats för dig

Vi erbjuder en mängd olika roller, flexibilitet för anställda och bra förmåner. Vi är välkomnande, engagerade och entusiastiska när det gäller att skapa och upprätthålla livslånga relationer och erbjuder en mångsidig kultur full av olika erfarenheter och lika möjligheter.

 


Glenn Redlund
Area Sales Manager

 

Vad är det bästa med att jobba på Logisnext? 
Frihet under ansvar är något jag uppskattar med min tjänst. Att få träffa många olika typer av kunder och hjälpa dem med deras materialhantering. 

Dagarna är ofta väldigt varierande så det blir aldrig långtråkigt.

Varför valde du att söka tjänsten på Logisnext?
Att träffa nya människor och göra affärer är något jag brinner för och på Logisnext får jag göra det dagligen. Jag kände även andra som jobbade på Logisnext som rekommenderade tjänsten för mig. 

Hur ser en vanlig arbetsdag ut?
Jag börjar med att gå igenom vad jag ska göra under dagen, vilka kunder jag ska besöka och vilka jag ska kontakta per telefon eller mail. Efter det så svarar jag på mail innan jag tar bilen och åker ut på kundbesök. När jag kommer hem så brukar jag sitta och göra offerter. Men det kan variera mycket från dag till dag, vilket jag tycker är kul. 

Vilka är de övriga fördelarna med att jobba inom Logisnext?
Jag skulle säga kollegorna, alla är väldigt hjälpsamma och det är aldrig några problem. 

 


Linus Frisberg
Area Sales Manager 

 

Vad är det bästa med att jobba på Logisnext? 
Att du helt styr din dag. Du lägger upp planeringen själv och kan styra dina dagar med möten. Oftast är det 3-4 dagar i veckan ute på fältet där man träffar allt från befintliga till nya kunder. 

Varför valde du att söka tjänsten på Logisnext? 
Hade suttit som innesäljare några år men jag ville tillbaka till att jobba som utesäljare då jag jobbat med det tidigare. Jag brinner för att vara ute hos kunder och deras verksamheter och det får jag göra på Logisnext.         

Hur ser en vanlig arbetsdag ut? 
Det är en mix av kundbesök ute hos kund och administrativt jobb hemma. Brukar ha runt 6-7 möten inbokade i veckan som betas av på 3-4 dagar. Gör sedan det administrativa som till exempel offertunderlag.

Vilka är de övriga fördelarna med att jobba inom Logisnext? 
Att man är ett företag i företaget. Man lägger upp sina veckor och rår om sina kunder. Du bygger upp en portfölj att vårda på lång sikt. Trots att vi säljare jobbar på egna distrikt så stöttar vi varandra i säljet samt att vi hörs varje vecka.  

 

 

 

VI FINNS I FLER ÄN 30 LÄNDER I EUROPA
- OCH I 79 LÄNDER TOTALT

Logisnext ingår i Mitsubishis globala koncern. De flexibla och individuellt utformade transportlösningarna för logistik och lager tillverkas i Logisnexts produktionsanläggningar i Sverige, Spanien, Japan, Kina, Nederländerna, Finland och USA. Produkterna säljs direkt till slutkund genom ett kompetent säljteam och även via återförsäljare. Den huvudsakliga kundkretsen återfinns inom bil-, tillverknings-, elektronik-, livsmedels- och läkemedelsindustrin, samt inom logistik och tung industriproduktion.

 

 

 

 

 

 

Logisnext Sweden AB

Metallvägen 6
435 82 Mölnlycke