Vi tror på innovation och hållbarhet. Våra produkter är inte bara utformade för att vara hållbara och funktionella, men också för att bidra till en mer hållbar framtid. Vi samarbetar med ledande tillverkare för att säkerställa att varje produkt uppfyller högsta standarder av kvalitet och innovation.

Emilia Jönsson 
Avdelningschef Försäljning & Kundservice

Berätta kort om din bakgrund.
Jag har alltid jobbat med försäljning, service och management på olika sätt genom åren, varav mina senaste tolv här på LUSINI, men från start inom restaurangbranschen vilket jag haft stor nytta av på LUSINI. 

Hur är du som ledare/chef? 
Prestigelös och hands-on. 

Vad är det som gör er till en attraktiv och modern arbetsplats? 
LUSINI är ett familjeägt bolag som satsar enormt mycket på utveckling av både affärsmöjligheter och personal. Hos oss händer nya saker hela tiden. Vi har en kanonfin webshop, nog bäst i sitt segment i Skandinavien. Den kombinerar vi nu med aktiv försäljning till HoReCa-segmentet. På så sätt bygger vi relationer med kunderna och skapar hållbara affärsmöjligheter. Att vara med på denna resa tycker jag är både utmanande och extremt givande. 

Vad tror du kommer vara viktigt för att lyckas i rollen? 
För att lyckas i den här rollen behöver du kunna arbeta strukturerat och vara klockren i mötet med kund, kunna rodda det administrativa samt vara kreativ nog att ta fram produktförslag efter kundens behov. Eftersom du kommer arbeta ensam i din region behöver du vara självständig samtidigt som du måste kunna ta direktiv på distans. Med kollegor många mil bort kräver rollen också att du har en god kommunikationsförmåga, och såklart lite jävlar anamma.

Vad är framtidsvisionen för företaget och rollen? 
En modern säljkår som bearbetar våra kunder i en optimal marknads- och försäljningsmix. Vi ringer, besöker och låter kunderna nyttja vår webshop på bästa sätt för att uppnå tillväxt i hela Skandinavien. I stora regioner kompletterar vi vår försäljning med showroom. Vi är det självklara valet för inredning och utrustning för vår målgrupp.  

 

Stina Forsström
Säljare B2B

Vad är din bakgrund? 
Jag har en grund inom restaurang och service och har arbetat som bartender i ungefär fyra år innan jag gick över till säljare inom bilbranschen. Jag har även kompletterat min praktiska erfarenhet genom studier på IHM där jag blev examinerad Account Manager.  

Hur är bolaget som arbetsgivare? Vad är de främsta fördelarna? 
LUSINI är ett fantastiskt bolag. Som anställd får man känslan av att vara en viktig spelare i den skandinaviska delen samtidigt som man är betydelsefull för den stora internationella delen.

Som säljare får jag mycket spelrum att sälja på det sättet som fungerar bäst för mig, samtidigt som jag får vägledning och stöttning i hur LUSINI vill driva försäljningen.

Det finns otroligt mycket kunskap inom bolaget så det bidrar till en ständig utbildning och utveckling, både gällande produkter och säljegenskaper.  

Vad har du för förhoppningar på din blivande kollega? 
Att det är en energifylld och engagerad team player som drivs av att utvecklas och vinna affärer. Att kunna glädjas åt kollegor och vilja interagera med alla i bolaget. Att det är en person som möter livet med en positiv inställning och har det inre drivet till att hjälpa och lösa saker, vare sig det är internt eller med kunder.  

Vi är inte så många i Skandinavien om man jämför med gänget nere på kontinenten och därför anser jag det är till fördel att man drivs av den gemensamma framgången och vill ha gemenskap trots att man sitter på annan ort.  

Vad tycker du är det mest stimulerande med jobbet? 
Att man får lära sig otroligt mycket internt men också träffa kunder. Våra kunder är verkligen bäst och det är så roligt att varje dag att värna om dem! 

 

 

 

LUSINI Scandinavia AB

Hamngatan 4
211 22 Malmö