Arbeta i fina lokaler vid Nääs Fabriker
 

Sedan 2015 tillhandahåller företaget Midland AB ett effektivt §och lönsamt IT-system vid namn Midman, för att öka lojaliteten från servicekunder och fordonsköpare till serviceverkstaden.

IT-lösningen har visat sig vara mycket framgångsrik och är under stark tillväxt.

AFFÄRSIDÉ

Vi levererar smörjoljor med bästa kvalitet och servicenivå, och samtidigt erbjuder vi bilägarna som nyttjar Midlands oljor, mervärden i syfte att stärka deras lojalitet till verkstaden.

MÅL

Vårt mål är att skapa högre förtjänst, genom att prestera bättre lösningar och unika mervärden och ge personlig service med fokus på våra kunders behov.

VISION

Vi vill vara en stark och fristående partner till verkstäder och återförsäljare, den mest attraktiva leverantören med de mest lönsamma tillväxtidéerna.

 

VERKSTÄDER MED HÖG KOMPETENS

Våra auktoriserade verkstäder är viktiga för oss. Utan deras kompetens inom olika fordonsområden skulle servicenivån till konsumenterna inte fungera på ett bra sätt. När du väljer att serva din bil på en Midland auktoriserad verkstad används Midland olja.

Vi ser likadant på hur en motor fungerar – motoroljan och dess kvalitetsnivå är en maskindel jämte motordelarna, konstruktion och bränsle. Valet av en hög kvalitet för alla maskindelar ger en bättre funktion, livslängd och driftsäkerhet.

 

 

 

Motorolja är till sin funktion ett maskinelement bland andra – motor och bränsle. Maskinelementen fungerar i ett samspel tillsammans. Därför är kvalitetsvalet av motorolja, reservdelar och bränsle viktigt för att bibehålla rätt funktion, prestanda och livslängd.

BOSSE – VÅR OLJEEXPERT

Bosse, Midlands tekniker med över 40 år i branschen, är maskiningenjör och har stor applikationserfarenhet med allt från tung verkstadsindustri till personbilar.

 

Patric Daag
Säljare

Berätta om dig själv och din bakgrund.
Jag har mer än 10 års erfarenhet från fordonsbranschen i olika roller, och den röda tråden i mitt yrkesliv är försäljning av olika slag. Nu senast kommer jag från att ha varit egenföretagare inom bemanningsbranschen. Jag bor i Jönköping och på min fritid fyller jag tiden med mitt stora sportintresse.

Hur fungerar samarbetet mellan inne- och utesälj?
Vi arbetar nära varandra som ett team där vi sätter en struktur och strategisk plan för att kunna arbeta så konstruktivt som möjligt i vår kundresa. Vi följer upp detta dagligen för att nå önskat resultat. Ingen dag är den andra lik så det är viktigt att vi är flexibla och anpassningsbara. Samarbete i teamet är A och O.

Vad anser du är viktigt för att lyckas i denna roll?
Utöver att vara flexibel och anpassningsbar är det av betydelse att vara kommunikativ, strukturerad och kunna klara av att hålla fler bollar i luften.

 

Johan Hultén
Innesäljare

Beskriv en bra dag på jobbet.
En bra dag på jobbet för mig kan vara att man haft ett par riktigt bra presentationer om våra tjänster och fått ett bra gehör. För att göra en bra presentation krävs en hel del förarbete från oss säljare så kunden känner sig införstådd i vad våra tjänster innehåller, samt behov och resultat för verkstaden.
Får man då till ett avslut är känslan härlig inombords!

Hur är Midland som arbetsgivare?
Midland som arbetsgivare genomsyras av en ”we can” känsla där vi gemensamt i företaget tillsammans jobbar mot uppsatta mål. Vi arbetar strukturellt och målinriktat i olika säljteam där vi har en löpande återkoppling med rak kommunikation, synergieffekten av detta gör att vi får en riktigt bra gemenskap i hela gruppen. Midland tar väl hand om oss anställda genom exempelvis olika förmåner, work-shops, utbildningar mm. 

Hur är relationen med era kunder?
Relationen med våra kunder är mycket god och vi tas oftast emot med vänlighet, och de lyssnar gärna när vi kontaktar dem. Våra större kunder har vi kontakt med ca. var femte vecka. I våra team inne- och utesälj samarbetar vi gällande när, hur, och vad vi ska göra med våra kunder i ett visst distrikt vid besök.

 

Cecilia Flatt
Customer Success

 

Beskriv Midland som arbetsgivare/arb. plats.
Jag har jobbat på Midland sen 2012. Midland är ett familjärt företag som ger sina medarbetare möjlighet att utveckla sig inom sin kompetens och inom verksamheten. Alla kan engagera sig och gärna komma med idéer och funderingar.  Alla kollegor är trevliga och hjälpsamma - tillsammans jobbar vi som ett bra team. Vi har ett jättefint kontor och våra lokaler ligger i fantastiska omgivningar kring Nääs Fabriker.

Beskriv din roll/samarbete med kollegorna.
Jag är huvudsakligen ansvarig för våra IT-tjänster i Midman, gäller testning, utskick, pro-aktivsupport och debitering. Jobbar också med support till våra säljteam, admin, samarbetspartner, kunder och konsumenter som omfattar IT- och produktsidan. Vi är ett engagerat team som löser utmaningar varje dag– bra kommunikation och korta beslutsvägar.

Beskriv hur en arbetsvecka ser ut.
Jag jobbar till stor del på kontoret i Tollered och tar hand om inkommande supportfrågor från kunder och konsumenter som till exempel berör smörjmedel, våra mervärden och vår serviceportal Midman. Sköter hantering av DR/utskick och servicekallelser. Stämmer av ärenden med vår IT-partner och samarbetspartner. 

Beskriv ”en bra dag” på jobbet. 
En bra dag på jobbet är om jag kan bidra med support vilket aldrig är långtråkigt. Ett plus är om jag får lära mig nya saker. Jag vill heller inte missa en liten kafferast med mina kollegor och prata om allt möjligt i en fin arbetsmiljö.

 

Jonas Udd
VD

 

Vilken typ av ledare är du och hur arbetar du för att dina säljare ska trivas? 
Jag jobbar själv som säljare i norra Norrland och gillar jobba nära säljteamet med snabba och raka puckar. Fokuserad på att teamet tillsammans når målen, kunderna och affärerna.

Ni söker fler säljare till ditt team. Vad har Midland att erbjuda? 
Ett arbete som du kan påverka och möjlighet att utveckla spetskompetens. Två faktorer som är viktiga för att trivas och utvecklas vid sidan av en god löneutveckling.

Hur ser framtiden ut för Midland? Vilka är era visioner?
Oljevolymerna på marknaden kommer fortsätta minska generellt mot bakgrund av förlängda serviceintervaller, mindre motorer och el-/ hybridbilar. Midland ser detta som en "hotfull möjlighet" där vi med verkstadens kommunikationslåda kallad Midman kan öka kommunikation, lojalitet och försäljning till verkstadens servicekunder. Det är vår vision för både verkstadskunder och Midland som företag. Genom att fortsätta utveckla smarta kommunikationstjänster kan Midland förändra, skapa och utveckla marknaden strategiskt.

 

 

 


 

Nääs Fabriker
Mellersta Fabriken
448 51 Tollered

031-725 34 00
info@midlandoil.se