till saljpoolen.se

till normagroup.com

 

 

10,000 customers. 100 countries. 1 extraordinary vision.


The greatest success comes from those who challenge themselves to think differently. At NORMA Group, we keep pushing ourselves to go further, beyond the boundaries of today and into tomorrow. Our use of technology, the imagination of our people, the diversity and inclusion of different talents and minds and our delight in achieving the extraordinary, keep us evolving. As we drive the change that will make for better solutions and customer experiences.

Tomas Nordlund, 
Key Account Manager and Team Leader Sales NEU

 

Vår framtidsvision är att bli en av Europas bästa leverantörer vad gäller produktutbud, teknisk kompetens och service för att möta behovet vad gäller utvecklingsprojekt och komponenter till fordonsindustrin och dess underleverantörer.

Vi har stort förtroende för våra kollegor. Trots att vi jobbar i ett högt tempo i en teknikintensiv bransch som ställer stora krav på oss som leverantörer så försöker vi att hitta glädje och energi i vårt dagliga arbete.

Vi tror att engagemang, glädje och samarbete är vägen framåt för att skapa en arbetsplats där människor får chans att växa och utvecklas. Vi försöker låta alla komma till tals och uppmuntrar till att berömma och lyfta de som har gjort något bra. Vi har även förståelse och tålamod att låta personalen utvecklas i sin egen takt och bidra med det som de är duktiga på. Vi tar tacksamt emot nya idéer och låter gärna medarbetarna testa nya angreppssätt för att hitta lösningar på problem och utmaningar.

Vi jobbar med produkter som ligger rätt i tiden och som på sikt kan hjälpa till att förbättra vår miljö. Dessa produkter såsom batterikylningssystem gör att vi kommer väldigt nära våra kunders utvecklingsavdelningar och projekt vilket vi som gillar fordonsindustrin och dess produkter tycker är jättespännande.

Goran LEBO,  
Teamleader Business Development Truck / Bus OEM, Strategic Business Unit Heavy Vehicle 

 

Tell us briefly about your background  

I started work for Norma in 2000 and since August 2022 I am Teamleader Business Development, responsible for heavy vehicle customers located in Sweden, Italy, Germany and the Netherlands.  

My multifunctional team consists of Customer Coordinators (internal sales), Account Managers (external sales) and Application Engineers (technical customer contact).   

What are you like as a leader/manager?  

Honest and open feedack is what I offer and what I expect from the team.  I believe in NORMA Groups Core Values: 

Change Readiness, Teamspirit, Open Mindset and Strong  Ties.  

I believe that good Leadership should create an environment of trust and respect where everyone can develop individual talents, skills and competencies.

What makes you an attractive and modern workplace?

NORMA Group is active in many different interesting business fields like automotive industry, water management, industrial services and many more.  

We are known and appreciated by our customers as supplier of high quality products and reliable development partner in challenging applications.  

Business Development is a challenging and interesting task.  

Our multifunctional, international team is working on exiting projects and interesting applications, always close to the customer and to our product experts in the NORMA production plants.   

All this makes working for NORMA Group Business Development both, interesting and full of variety.

What do you think will be important to succeed in the role an Key Account Manager?

As Key Account Manager for Volvo Group we expect very good Swedish and English language skills combined with a communicative character.  

Experience as Key Account Manager in automotive field would be appreciated.  

Cooperating with internal colleagues and customers at the same time can be challenging sometimes. A certain amount of stress resistance could be helpful.  

What is the future vision for the company?  

The future vision of the company is to strengthen our footprint in the fields of e-mobility and water management and at the same time keep the current and long time existing business fields in automotive industry strong.

The vision for the role of  Key Account Manager is to develop a self sufficient and responsible working style and lead the team in the inquiry phase. A future role could be  Teamleader in Business Development. 

NORMA Sweden AB

Varholmsgatan 2
414 74 Göteborg

0371-58 88 00
info.se@normagroup.com

www.normagroup.com